ျပည္ေတာ္နိဗၺာန္ဦးမဂၢံျပည္ေတာ္ဦးက မဂ္ရွစ္တန္ေရႊျပည္နိဗၺာန္ဆုိက္ေရာက္ရန္ျပည္ေတာ္ဦးတဲ့ မဂ္လမ္းမွန္ေရႊျပည္ေတာ္နိဗၺာန္နန္းကုိလမွန္းဆေမွ်ာ္ျမင္ဦးအစ မဂ္ရွစ္အင္ျပည္ေတာ္ဦးမဂ္လမ္းစဥ္ကုိေရႊဘုန္းရွင္ တြင္တြင္ပြားၾကပါစုိ႔ေလး...။ ျမန္မာျပည္သုိ. ေပးစာမ်ား ၆ ~ pyidawoo

Pages

Friday, April 29, 2011

ျမန္မာျပည္သုိ. ေပးစာမ်ား ၆

(၃-၁၈-၁၁ နံနက္ ၉နာရီ၃၆မိနစ္ )

(ဓမၼယာန) မဇၥ်ိမယာန အဖြဲ.သူ/သားမ်ားသို.

အားလံုး မဂၤလာပါ။


ဒီေန.ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္္က ပို.လုိက္တဲ့စာပါ ပညာေရးအေၾကာင္းကုိပဲ ဆက္ေျပာခ်င္္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ Why? ဘာကို What? ဘယ္လုိ How? သင္ၾကား/ယူၾကမလဲဆိုတာေလးေပါ့။

လက္ေတြ.က်က် စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။




Why? ကမၻာ့ႀကီး ပ်က္စီးလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကေလးေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အသိေပးမွျဖစ္မယ္။


What? ေျမေရေလထု ညစ္ညမ္းမႈ/ဖန္လံုအိမ္ အာနိသင္/ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာမႈ/ဝင္ရုိးစြန္းေရခဲေပ်ာ္/ အုိဇုန္းလႊာ /အဏုျမဴအႏၲရာယ္ စသည္အေၾကာင္းကို..,


ဖန္လံုအိမ္အာနိသင္ေလွ်ာ့ခ်ဖို. သစ္ပင္ကိုခ်စ္ေအာင္ တန္ဖိိုးထားေအာင္ သင္မယ္ဆိုပါစို.


How? ပညာရွင္ေတြလုိ စာတမ္းဖတ္္ပြဲ လုပ္မလား။ အခု ေက်ာင္းေတြ တကၠသို္လ္ေတြမွာ သင္သလုိ (ေက်ာင္းသူ/သား အမ်ားစုကေတာ့ သိဖုိ.က်င့္ဖို.မလုိ ပါတာဖတ္နဲ. ခုိးနည္းကားသာလုိ ျဖစ္ေနတာမ်ဳးိ)သင္မလား။


ဒါမွမဟုတ္ တုိ.ကြင္းထဲမွာ ကေလးေတြနဲ. ေဆာ့ရင္း ကစားရင္း---


အမေလး ေနပူလုိက္တာ။ အသားေတြ ေလာင္ေနၿပီ။ ဘယ္လုိ.လုပ္မလဲ။ သစ္ပင္ေအာက္သြားရေအာင္ဟာ ေအးျမသြားတာပဲ ေက်းဇူးတင္လုိက္တာ သစ္ပင္ႀကီးရယ္ သစ္ပင္ႀကီးက တအားခ်စ္စရာေကာင္းတာပဲ။ (သူ.ကိုခုတ္္တဲ့သူကိုေတာင္မွ စိတ္မဆိုးဘူး။) စားစရာေတြလညး္ေပးတယ္ အရိပ္လညး္ေပးတယ္။ ေနစရာလညး္ ေပးတယ္။ (သင္ေနတဲ့ ဆရာကိုယ္တုိင္က တကယ္မခ်စ္ဘဲနဲ. ကေလးေတြကိုခ်စ္ေအာင္သင္လုိ. ျဖစ္ႏူိင္ပါ့လား?) ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္မဟုတ္ဘဲ (ကေလးေတြေရွ့မွာ သစ္ပင္ကို အားရပါးရဖက္ ေမႊးေမႊးေပးလ်က္ ) ) သစ္ပင္ႀကီးကို သိပ္ခ်စ္တယ္ အသံကုန္ႀကံဳးေအာ္။ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာမက အသက္ရွည္ၿပီး တုိ.ကို ေအးျမတဲ့ အရိပ္ ေပးပါေစ။ ခုတ္မယ့္ ထစ္မယ့္ လူဆုိးႀကီးေတြနဲ. မေတြ.ပါေစနဲ. စသည္စသည္ စိတ္ထဲေပၚသမွ် ရုိးရိုးသားသား လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲေျပာ။ ကြင္းတဲမွာ ပူၿပီး ဒီေရာက္လာေတာ့ ေအးသြားတာ ဘာလုိ.လဲ စဥ္းစားခုိင္း။ ခ်ဲ.ၿပီး ကမၻာႀကီးရဲ. သစ္ပင္နညး္တဲ့ အပုိင္းနဲ. မ်ားတဲ့ အပုိင္းနဲ. (ျဖစ္ႏူိင္ရင္ ကႏၲာရနဲ. သစ္ေတာပံု ဗြီဒီယိုစသည္သံုး)


သစ္ပင္မ်ားတဲ့ ပန္းၿခံ စသည္သြားၿပီး ေလကေလးက လတ္ဆတ္လိုက္တာ လန္းဆန္းလုိက္တာ။ တို.ကြင္းထဲနဲ. မတူဘူးေနာ္။ ဘာလုိ.ပါလိမ့္။ ကေနစၿပီး ကေလးေတြ သစ္ပင္ခ်စ္/ထိန္းသိမ္းခ်င္/ စုိက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာ လက္ေတြ. အတူစုိက္ၾကတဲ့ အထိ စသည္ စသည္ျဖင့္ လက္ေတြ. ဘဝထဲေရာက္ေအာင္ သဘာဝနဲ. ဟပ္ၿပီး သင္မလား။


ခ်ဳပ္လုိက္ရင္ ဘယ္သူ.ကိုပဲသင္သင္္ Why? နဲ. What? က မေျပာင္းေပမယ့္ How? Teaching method က အမ်ဳိးမ်ဳးိ ေျပာင္းႏူိင္ပါတယ္ ေျပာငး္ရပါမယ္။ ဥပမာ (ဘာေၾကာင့္) ခႏၶာကိုယ္မွာ ဗိီတာမင္ စီ လုိအပ္ေသာေၾကာင့္ (ဘာကုိ) ဗိီတာမင္ စီ/ သံပုရာသီး စသည္ကို (ဘယ္လုိ) အလံုးလိုက္/ ေဖ်ာ္ရည္ေဖ်ာ္၍/ အသုတ္တြင္ညွစ္ဆမ္း၍ ကစီဓါတ္အတြက္ အားလူးစားရမယ္ဆုိပါစို. အစိမ္းေကၽြးမလား။ ဖုတ္ေကၽြးမလား။ သုတ္ေကၽြးမလား။ ခ်က္ေကၽြးမလား။ အာလူးထမင္းနယ္ လုပ္ေကၽြးမလား စသည္စသည္ အမ်ားႀကီး ကြဲျပားႏူိင္ပါတယ္။ ဘယ္အေပၚ မူတည္လဲ?


ဘယ္သူ.ကို သင္မွာလဲ ဆိုတာေပၚမွာေပါ့။ လူအုိနဲ. ကေလးကို သံပုရာသီး အလံုးလုိုက္ ကိုက္စားခုိင္းမယ္ ဆုိပါစို. ဘာျဖစ္ႏူိင္လဲ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ဖုိ. လြယ္မလား။ ဘယ္လို စားခုိင္းရင္ အဆင္ေျပမလဲ။ ဒါပါပဲ။


ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ လုိရင္ျဖည့္ ပိုရင္ႏႈတ္ မွားရင္ျပင္ၿပီး လက္ေတြ.လုပ္ငန္းခြင္မွာ သံုးႏူိင္ၾက ပါေစ။ သိၿပီးသားသူမ်ားအတြက္ မဟုတ္ပါ။ လုပ္ခ်င္ေပမယ့္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမွန္း မသိလုိ.ဆုိတဲ့ ဘဝတူမ်ားအတြက္ အေျခခံ သတင္းအခ်က္အလက္ မွ်ေဝမႈ သက္သက္ပါ။


စကားခ်ပ္အေနအားျဖင့္ Why? What? How? ကို ကို္ယ့္ဘဝနဲ. ယွဥ္ၿပီးေတာ့လဲ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲ ေဆြးေႏြးၾကေစခ်င္ပါတယ္။


ေမတၱာျဖင့္----------------------


(ျပည္ေတာ္ဦး)

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More