...ဘုန္းႀကီးအတြက္ေတာ့ “ျပည္ပသာသနာျပဳ”ဆိုတာ ရည္မွန္းခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ၂၀၀၂ခုႏွစ္မွာ အဓိက က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ေဆးကုရင္း နားရင္းဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ. ပထမဆံုး အႀကိမ္ ကိုရီးယားကို ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။
ပင့္ေနတာကေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေက်းဇူးရွင္ ငယ္ဆရာ အရင္းျဖစ္တဲ့ မံုရြာ စန္းျမသီတာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ. တာဝန္ေပးခ်က္အရ ၂၀၀၁ခုႏွစ္ကမွ ရန္ကုန္ စန္းျမသီတာ မဟာစည္ သာသနာ့ ရိပ္သာမွာ နာယက ကမၼ႒ာနာစရိယအျဖစ္ တာဝန္ယူၿပီးစ အခ်ိန္ျဖစ္ေနလို. အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းခဲ့ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ပင့္စာကို ဆယ္ႀကိမ္ေက်ာ္ေက်ာ္ လက္ခံရခဲ့တာမွတ္မိပါတယ္။ ပင့္တဲ့ကိုရီးယား ဘုန္းေတာ္ႀကီးက စိတ္မရွည္ေတာ့လို. ထင္ပါတယ္ ကိုရီးယားမွာရွိတဲ့ ျမန္မာသံရံုးကို သြားၿပီး “ဒီဘုန္းႀကီးကို ပင့္ေပးပါ” လုိ. သြားအကူအညီေတာင္းေတာ့ သံရံုးကေန ႏူိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနကို စာပုိ.ပါတယ္။ အဲဒီကေနမွ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို စာက အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္လာပါတယ္။ သာထြန္းျပန္.က ဦးၾကည္ျမင့္ကေတာင္ “အရွင္ဘုရားကို ပင့္တဲ့စာကလည္း ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ ပို.ေနလဲမသိဘူး” လုိ.ေျပာပါတယ္။ စကားျပန္ ဦးျမင့္ဟန္ ကလည္း “အရွင္ဘုရား ႂကြလုိက္ပါဘုရား သူမ်ားေတြ သြားခ်င္လြန္းလုိ. ႀကိဳးစားလိုက္ရတာ မလြယ္ဘူး ဘုရား” လို့ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ “၂၀၀၅ခုႏွစ္အထိေတာ့ ျပည္ပကို မႂကြေသးဘူး” လုိ. စိတ္ကူးရွိေန ပါတယ္။ တျခားအေၾကာင္းထူးေတာ့ မရွိပါဘူး။ တာဝန္ယူထားတဲ့ ရိပ္သာျဖစ္ေျမာက္ေရး အလုပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္လုပ္ခ်င္လုိ.ပါ။
သို.ေသာ္ အသက္သံုးဆယ္အထိ ေဒါင္ေဒါင္မည္ဆိုေလာက္တဲ့ က်န္းမာေရးက ရုတ္တရက္ႀကီး မေကာင္းျဖစ္လာပါတယ္။ ေဆးရံုေဆးခန္းနဲ. ျပတ္တယ္မရွိဘဲ ေငြကုန္လူပန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေဆးခ်က္လည္းကုန္ ဆရာစံုၿပီဆိုပါေတာ့။ ဆင္းရဲတာလည္း မေျပာနဲ.ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေနတဲ့ ဒဂံုၿမိဳ.သစ္ကေန သံဃာ့ေဆးရံုသြားဖုိ့ တကၠစီခကို မရွိတာ။ အလွဴမခံခ်င္တာလညး္ ပါတာေပါ့ေလ။ ေျပာရင္ေတာ့ လွဴၾကမယ့္လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ သူတို.ကလည္း ဘုန္းႀကီးကို “ဘုန္းႀကီးတယ္ ေပါတယ္” ထင္ေနၾကမွာပဲ။ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ ဝမ္းေခါင္ေခါင္ ျဖစ္ေနတာ သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုရီးယားဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေပါက္ခ်လာပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒဂံုၿမိဳ.သစ္ဆိုတာ အခုေလာက္ကို ေနခ်င္စရာ မေကာင္းေသးပါ။ ေနကပူ ေလကတုိက္ သစ္ပင္ကမရွိ ေရမေကာင္းေျမမေကာင္းနဲ.ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း တစ္ကိုယ္လံုး မည္းနက္ ပိန္ခ်ဳံး ေနေတာ့တာေပါ့။ အရင္တုန္းက သူ ေတြ.ဖူးတဲ့ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ႏုႏုနယ္နယ္ ၇၇ကိီလို ဘုန္းႁကီးက အခု ၅၅ကီလုိေလာက္ကို မည္းသည္းခ်ဳံးက်ေနတာေတြ.ေတာ့ “ဒီအတိုင္းေနရင္ ေသပါေတာ့မယ္။ “ကိုရီးယားကို ႂကြကိုႂကြမွျဖစ္မယ္”။ ဟုိမွာ သူ“ေဆးကုေပးပါရေစ” တဲ့။ ဒါနဲ. ျငင္းအားလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သြားမယ္ေဟ့ ဆုိ ၂၀၀၂ခုႏွစ္ ၄လပိုင္း ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန. ေႏြရာသီ တရားစခန္းပြဲသိမ္းၿပီး တစ္ရက္ပဲျခားပါတယ္။ ၁၉ရက္ေန. ေလယာဥ္နဲ.ထြက္ ေနာက္ေန.မွာ ကိုရီးယားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ သာသနာျပဳမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးလည္းမရွိ ရည္လည္းမရည္ရြယ္ပါဘူး။ ကိုယ္ေတာင္ မေတာ္ ကိုယ္ေျမမွာ ကိုယ့္ေခါင္းခ်ရပါ့မလား မေသခ်ာတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးပါ။
အဲဒီတုန္းကစၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ. “အာေရာဂ် ပရမာလာဘာ” ဆုိတဲ့ အဆံုးအမေတာ္ကို အေတာ္ သေဘာေပါက္ သြားပါတယ္။ က်န္းမာမႈမရွိရင္ က်န္တာ ဘာရွိရွိ မရွိတာနဲ.အတူတူပါပဲ။ဘာကိုမွ အရသာမခံခ်င္ေတာ့ဘူး။ ခံလုိ.လညး္မရေတာ့ဘူး။ ဂုဏ္လညး္မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ နာမည္လညး္ မႀကီးခ်င္ေတာ့ ဘူး။ အာဏာလညး္ မလုိခ်င္ေတာ့ ဘူး။ ေငြလညး္မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ အသက္ေတာင္ ဆက္ၿပီး ရွင္သန္ခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိေတာ့တာပါ။ ကိုရီးယားေရာက္ၿပီး တစ္ခါက ကုိရီးယားဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေမးပါတယ္ “ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲဘာလုပ္ခ်င္သလဲ”သူ“တတ္ႏူိင္တာဆိုရင္ အကုန္လုပ္ေပးမယ္” တဲ့။ ဘုန္းႀကီးက ေျပာလုိက္တယ္။ “ငါ ေသခ်င္တယ္” လုိ.။ အဲဒီဘုန္းႀကီး တစ္ခါတညး္ မ်က္ေစ့မ်က္ႏွာပ်က္ၿပီး ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္သြားတယ္။ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ဆိုးဆိုး ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ဓါတ္က်က် “အဲဒီစကားမ်ဳးိ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာပါနဲ.” တဲ.။ အမွန္ေတာ့ စိတ္ဆုိးလုိ. ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ကိုပဲ ေသခ်င္စိတ္ေပါက္ေနတာပါ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ.ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ “အလုပ္မလုပ္ႏိူင္တဲ့အျပင္ သူတစ္ပါးကို မွီခိုေနရ ဒုကၡေပးသလုိ ျဖစ္ေနရတာနဲ.စာရင္ လုပ္ခဲ့သမွ် ကုသိုလ္အားကိုးနဲ. ေသၿပီး ေနာက္ဘဝ အသစ္မွာ က်န္းက်န္းမာမာနဲ. ေမြးဖြားလာၿပီး လုပ္ႏူိင္ကိုင္ႏူိင္မယ္ဆိုရင္ ေသတာေကာင္းေသးတယ္” ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ.ပါ။ ဝိနညး္မွာလည္း ေနမေကာင္းတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးက “ေရာဂါကလညး္ ေပ်ာက္မွာမဟုတ္ သူတစ္ပါးကို ဝန္ပိေနတာပဲ” ဆိုၿပီး အစာနဲ. ေဆးေကၽြးတာ မစားေတာ့ပဲ အစာျဖတ္ၿပီး မိမိကိုယ္ကို အေသခံ(သတ္ေသ)သြားတာကို (အနာပတၱိ) အာပတ္မသင့္ လို. ဆံုးျဖတ္တာ ေတြ.ဖူးပါတယ္။
ေနကလညး္မေကာင္း။ သူတို.ကလည္း ဂရုစိုက္လြန္။ ယဥ္ေက်းမႈက မတူ။ စကားကလညး္မေပါက္ဆိုေတာ့ ပိုၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ရတာ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အသက္ (၃၁)ႏွစ္ ရဟန္း (၁၁) ဝါရ ဆုိေတာ့ ဘယ္ငယ္ေတာ့မလဲ။ ေနာက္ တရားေဟာ တရားျပ ရိပ္သာဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးေလ။ ဗမာျပည္မွာဆိုရင္ေတာ့ “ဟိတ္” ဆို ဘယ္သူမွ အတြန္.တက္မယ့္လူ မရွိိေတာ့ဘူး။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ဘုန္းႀကီးရဟန္းဆို သိပ္ရုိေသတယ္ မဟုတ္လား။ ဘုန္းႀကီးရဲ. မယ္ေတာ္ႀကီးဆုိ အိမ္ကို ဆြမ္းခံႂကြလာတဲ့ ဗရုတ္သုတ္ခ ကိုရင္ စုတ္ခ်ီးေလးေတြကအစ ေတာထြက္ကိ္ုယ္ေတာ္ႀကီးေတြအဆံုး သကၤန္းနဲ. ေခါင္းတံုးထားရင္ ဘယ္သူမဆုိ တစ္ရိုတစ္ေသနဲ.လက္အုပ္ခ်ီ ခရီးဦးႀကိဳဆို ဆြမ္းေလာင္းလွဴၿပီး ေျမျပင္ေပၚမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထိျခင္းငါးပါးနဲ. ဦးခ်ေလ့ရွိပါတယ္။
ဒီကိုရီးယားကိုေရာက္ၿပီး ေတြ.လာသိလာရတာက သူတုိ.ယဥ္ေက်းမႈ နဲ. ေခတ္ကာလ အရ ဘုန္းႀကီးဆိုတာကုိ ဗမာျပည္မွာလုိ သိပ္ၿပီး တစ္သီးတစ္သန္. သေဘာ ထားတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ပင့္တဲ့ ဘုန္းၿကီးက အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ဆိုေတာ့ သူ.ေက်ာင္း ဝင္ထြက္ေနတဲ့ ဒကာဒကာမေတြကလည္း ၅၀ အထက္နဲ.၆၀ ၇၀ ေတြခ်ည္းပဲမ်ားပါတယ္။ ပင့္တဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပဲ ဗမာျပည္ကို ေရာက္ဖူးတာ။ ဒီေတာ့ သူတုိ.က ဘုန္းႀကီးနဲ. ဘယ္လိုဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာ နားလည္ၾကဘူး။ သူတုိ.က ဘုန္းႀကီးကို ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ. ၾကည္ညိဳတာမ်ဳးိ မဟုတ္ဘဲ သားသမီးတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္တဲ့ သံေယာဇဥ္မ်ဳိးနဲ. အတင္းဂရုစိုက္ၾကေတာ့ တကယ့္ကုိ အခက္အခဲ ႀကံဳရပါတယ္။
ဆြမ္းစားတဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးက ျပည့္စံုပါၿပီ ဆိုတာကို သူတို.က အတင္း ဟုိဟာေလး နညး္နညး္ စားလိုက္ပါဦး ဒါေလးနည္းနည္း ေသာက္လိုက္ပါဦးနဲ.။ မစားဘူးဆို အတင္းလာ ခြံ.ေကၽြးလုိေကၽြးနဲ.။ ဗမာျပည္မွာေတာ့ ဘုန္းႀကီးက မ်က္ႏွာပ်က္လာၿပီဆိုရင္ ဒကာဒကာမေတြ ေခါင္းေတာင္ မေထာင္ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာ ယဥ္ေက်းမႈက မတူ စကားကမေပါက္နဲ. စိတ္ဖိစီးလုိက္တာ မေျပာပါနဲ.ေတာ့။ ၾကာေတာ့ ဘုန္းႀကီးက မ်က္ႏွာႀကီး နီၿပီး စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးနဲ. ျမန္မာလို ေရာ တစ္လံုးတတ္ ႏွစ္လံုးတတ္ ကိုရီးယားလိုေရာ ေအာ္ေငါက္ပစ္ေတာ့ သူတုိ.က စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကျပန္တယ္။ ဘာလို. စိတ္ဆိုးမွန္းလည္း မသိၾကဘူး။ ခက္ပံု။ အမွန္ေတာ့ သူတုိ.ခမ်ာလည္း ဘုန္းႀကီးကို တအားမည္းသည္း ပိန္ခ်ဳံး ေနမေကာင္းျဖစ္ေနလို. အားရွိေအာင္ စားေစခ်င္တာပါ။ သူတို. သားသမီး ေျမးေလးေတြကို လုပ္ေပးသလုိ လုပ္ေပးတာပါ။ သူတုိ.ေျပာတာကိုကၾကည့္ ေက်ာင္းေရာက္တာနဲ. ဘုန္းႀကီးကို ေျပာတဲ့စကားက “ဘာစားခ်င္လဲ ဝယ္ေကၽြးမယ္။” “ဘယ္သြားခ်င္လဲ လိုက္ပုိ.ေပးမယ္။” တဲ့ ဗ်ား ေကာင္းေရာ။
0 comments:
Post a Comment