ဒီေန. အတန္းက ေန.လည္ (၂)နာရီကေန ညေန (၅)နာရီအထိ။ (Early childhood education Major) ကေလးသူငယ္ ပညာေရး ဘာသာထဲက (gifted education) ပါရမီရွင္ ပညာေရးဘာသာ ကုိ သြားနားေထာင္တယ္။ မာစတာတန္း (၉)ေယာက္ရွိတယ္။ ပရိုဂ်က္တာနဲ. ေဒါက္က်ဴမန္ထရီ တစ္ခု
(၁)နာရီေလာက္ ထိုးျပၿပီး က်န္တဲ့ (၂) နာရီမွာ သူအျမင္ ကုိယ့္အျမင္
တင္ျပေဆြးေႏြးရပါတယ္။
ဒီဘာသာရပ္ကို ေလ့လာခ်င္ေနတာၾကာၿပီ။ ျမန္မာျပည္မွာ ၂၀၀၅-ခုက ျပည္ေတာ္ဦး ျမန္မာ-ကိုရီးယား လူငယ္ဖြံ.ျဖိဳးေရးေက်ာင္းကို စၿပီးလုပ္ကတည္းက မူႀကိဳပါတြဲဖို. စိတ္ကူးၿပီးသား။
၂၀၀၇-ခုမွာ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲနဲ. အတူ မူႀကိဳ ပထမအပတ္စဥ္ကို လက္ခံၿပီး စခဲ့တာ။ အခုဆို ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶရင္ခြင္မူႀကိဳ သံုးႏွစ္သားေပါ.။ ဆရာမေလး ၂ ေယာက္ကုိ တစ္လ ေလးေသာင္းခဲြနဲ. ခန္.ၿပီး တာဝန္ေပးထားတာ။ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိေတာ့ ေအာင္ျမင္ပါရဲ.။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ မူၾကိဳဆရာျဖစ္ သင္တန္းက ၁-လထဲရယ္။ ဒီမွာက ၄-ႏွစ္ တကၠသိုလ္ေလ။ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းနဲ. သင္တန္းကာလနဲ.တင္ပဲ ဆရာဆရာမေတြရဲ. အရည္အခ်င္းက ဘယ္ေလာက္ကြာမယ္ဆိုတာ ရွင္းေနပါတယ္။ ၄-ႏွစ္ ေက်ာင္းၿပီးတာေတာင္မွ အလုပ္သင္ ၂-ႏွစ္ လုပ္ရေသးသတဲ့။ အဲဒါၿပီးမွ ဆရာမ လက္မွတ္ရသတဲ့။ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ဒီေလာက္ ခဲရာခဲဆစ္လုပ္ထားသလဲ။ ဗမာမ်က္ေစ့နဲ.ဆုိရင္ ဆရာဝန္ ထက္ေတာင္ ခက္ေနပါလားလုိ. ျမင္လိမ့္မယ္။ ဆရာဝန္က လူသားကုိ က်န္းမာေအာင္ မေသသင့္ မေသေအာင္ လုပ္ရသူမို.လုိ. အေရးႀကီးတယ္လုိ. ျမင္ၾကေပမယ့္ လူသားကို ရွင္သန္ေအာင္ လူပီသေအာင္ လုပ္ရမယ္. မူႀကိဳဆရာဆရာမက ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာကို ျမင္တဲ့သူ သိပ္မမ်ားဘူး။ တုိင္းျပည္ရဲ. အနာဂါတ္က ကေလးေတြလက္ထဲမွာ။ ကေလးေတြက ဘယ္သူ. လက္ထဲမွာလဲ။ မျမင္ၾကေသးသေရြ.ေတာ့ တုိ.ျမန္မာ ေရႊေခတ္ ေဝးေနဦးမွာပဲ။ ေခတ္ပ်က္ေနၿပီဆုိရင္ ဘာကုိျပင္မလဲ။ ေခတ္ဆိုတာ လူက လုပ္တာ။ လူကိုျပင္ရမယ္။ တျခားအပ်က္ျပင္ရတာနဲ.စာရင္ လူပ်က္ ျပင္ရတာ ပိုခက္မယ္ဆုိတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ လူႀကီးဆုိတာ ႀကီးၿပီ။ အရုိးရင့္ေနၿပီ။ လူႀကီးပ်က္ ျပင္ရတာ ပိုေတာင္ခက္ဦးမယ္။ လက္ႏွီးစုတ္ႀကီး ဂ်ီးစြဲေနသလုိ စြဲေနေပါ့ပဲ။ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက မိန္.ဖူးတယ္ “ဥဳးဇင္း ပိႏၷဲသီး တစ္ျခမ္းပုပ္ရင္ အျမန္ ျဖတ္ပစ္ရတယ္။ မဟုတ္ရင္ က်န္တဲ့ အေကာင္းတစ္ျခမ္းက လိုက္ပုပ္သြားမယ္။ ပုပ္ေနတဲ့ အျခမ္းက အေကာင္းျခမ္းကိုလိုက္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေကာင္းလာဘူး”တဲ့။ အခု တိုင္းျပည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ အားလံုးေတြ.ၾကၿပီပဲ။ ေရွ.ကပ်က္ ေနာက္ကလိုက္ပ်က္နဲ. ပုုပ္ပုပ္လာလိုုက္တာ။ အခ်ဥ္တည္သလုိပဲ။ ေရွ.က အခံရွိရင္ ေနာက္ထပ္ထည့္သမွ် လိုက္ခ်ဥ္သြားမွာပဲ။ ခုခ်ိန္အထိ ေမြးလာသမွ် ကေလးေတြ အခ်ဥ္ေပါက္ေနတဲ့အုိးထဲ ထည့္ထည့္ၿပီး အခ်ဥ္ေဖါက္ခံေနရတာ ခ်ဥ္စုတ္စုတ္အနံ.က ျမန္မာမဆံ့ ကမာၻမွာပါျပန္.ေနၿပီေလ။ ခုခ်ိန္ကစ ေမြးလာသမွ် ကေလးေတြ အခ်ဥ္အိုးႀကီးထဲ မက်ဖို. ဝိုင္းဝန္းကာကြယ္ၾကပါစို. ဆိုရင္ ကေလးသူငယ္ ပညာေရးကို အာရုံစိုက္ရပါေတာ့မယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေမြးလာၿပီး ၆/၇-ႏွစ္သား အရြယ္အထိ သင္ယူလိုက္တာဟာ တစ္သက္လံုး စြဲပါသြားတဲ့အျပင္ တစ္သက္တာ သင္ယူမွဳအားလံုးရဲ. ရာခိုင္ႏွဳန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီကာလမွာတဲ.။
ဒီေန. ၾကည့္ရတဲ့ အေမရိကန္ “ပါရမီရွင္ ရွာေဖြေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေရး အထူးပညာေရး” အစီအစဥ္ နဲ. ဆယ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကိုရီးယားကို အႀကိမ္ႀကိမ္အေခၚက္အေခၚက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး အခြင့္သင့္တုိင္း ေလ့လာခဲ့တဲ့ ကေလးသူငယ္ပညာေရး ယႏၲယားႀကီးက အေမရိကန္ ဘာေၾကာင့္ ေခါင္းတစ္လံုးပိုျမင့္သလဲ ကိုးရီးယားေတြ ဆယ္စုႏွစ္၂/၃ခု အတြင္းမွာ ဘာေၾကာင့္ ေရွ.တန္းေရာက္လာသလဲဆိုတာကို ေျပာျပေနတယ္လုိ. ခံစားမိပါတယ္။ လူပ်က္ျပင္ဖို. အေရးက ပ်က္ ~ အစဥ္ ျပင္~ ခဏ (သိပ္မၾကာခင္ ျပန္ပ်က္ အျမဲပ်က္ေနမွာမိုလို.) “ႀကိဳတင္ကာကြယ္မွဳက ကုသမွဳထက္ ပိုထိေရာက္သည္” ဆုိတဲ့ ေဆးေလာက စကား သတိထား ၿပီး မပ်က္ခင္ ကာကြယ္ဖို. ျပင္ဆင္ၾကပါစို.။
0 comments:
Post a Comment