...ဘုရားလမ္းစဥ္
ခုဒၵကနိကာယ္မွာ ဣတိဝုတ္ပါဠိ ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒီမွာ သုတ္ေတြ အားလံုး '' ဝုတၱေဉွတံ ဘဂဝတာ, ဝုတၱမရဟတာတိ ေမ သုတံ " – ဆိုတဲ့ ပါဠိနဲ. စပါတယ္။ သဂၤယနာတင္တဲ့အခါ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္ျမတ္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ စကားအစဥ္ေပါ့။
“““ဤေဒသနာကုိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏။ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏ဟု အကၽြႏု္ပ္ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္။”” လို. ျမန္မာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေျပာခ်င္တာက ဘဂဝတာ နဲ. အရဟတာ ဆိုတဲ့ ပုဒ္ႏွစ္ခုပါ။ ပါဠိ ဘဂဝတာ-ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား~~~ အရဟတာ-ကို ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား~~~လုိ. ဘာသာျပန္ရာမွာ “““ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးရပါသလဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ပါသလဲ။””” ဆိုတဲ့
ုိ႔...အေၾကာင္းတရားကို သိမယ္ဆိုရင္ ေၾသာ္~ ~ ~ ““ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ဒီလမ္းစဥ္ကုိ လို္က္ခဲ့လို.ဒီလို ဘုန္းေတာ္ႀကီးၿပီး ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူရတာပါလား”” ~ ~လုိ. ရွင္ခ်စ္ျမတ္စြာ အေလာင္းေတာ္ဘဝကစလို. သံုးေလာကထြဋ္ထား ဘုရား ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ ေလွ်ာက္လမ္းေတာ္မူခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္~ ဘုရားလမ္းစဥ္ကို ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္စပ္ နားလည္ၾကည္ႏူး အထူးေက်နပ္ အားရၾကပါလိမ့္မယ္။
အ႒ကထာဆရာျမတ္ ရွင္းျပတဲ့ အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာကို အကုန္ေျပာမျပႏူိင္ေပမယ့္ လိုရင္းနဲ. သိလြယ္တဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ “““ဘဂဝတာ က ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ. မဟာ ကရုဏာေတာ္ကို ျပၿပီး အရဟတာ က ဉာဏ္ပညာေတာ္ကို ေဖၚျပေနပါတယ္။””” ဆိုရင္ပဲ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အေလာင္းေတာ္ဘဝကစလို. ပညာနဲ. ကရုဏာကို ဘယ္လုိ အသံုးခ်ၿပီး ဘယ္လမ္းေၾကာင္းက ႄကြလာေတာ္မူခဲ့သလဲ ဆိုတဲ့ ဘုရားလမ္းစဥ္ေပၚလြင္လာပါေတာ့တယ္။
“ပညာေၾကာင့္ သူတပါးရဲ. ဒုကၡကုိသိတယ္။ ကရုဏာေၾကာင့္ သူတပါးရဲ. ဒုကၡကို ပယ္ေဖ်ာက္ဖို. အားထုတ္တယ္။” ဆိုတာလည္း နားလည္ဖို. မခက္ေတာ့ပါဘူး။ အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဘဝပဲ ၾကည့္ပါ။ ပညာႀကီးလြန္းလို. သတၱဝါတေတြ သံသရာထဲ တဝဲလည္လည္ စုန္ဆန္ေမွ်ာပါ ဆင္းရဲေနၾကရွာတာကို သိလြန္လြန္းလို.၊ “သတၱဝါေတြ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲက လြတ္ေျမာက္ေစရမယ္ေဟ့” ဆိုတဲ့ ္မဟာကရုဏာေတာ္ ႀကီးနဲ. အားထုတ္ေတာ္မူလိုက္တာေလ~ ~ ~ ေလးအသေခ်ၤနဲ. ကမၻာတစ္သိန္း။ မဟာကရုဏာေတာ္ အားအစြမ္းသာမရွိရင္ ဒီပါရမီ ခရီးၾကမ္းကို ဘယ္သူ ဘယ္လို ေလွ်ာက္ပါ့မယ္။ ၾကံစည္ဖို. အသာထား အသံၾကားရုံနဲ. ရြံရွားတုန္ဟီး ၾကက္သီးထစရာအမႈႀကီးပါ။ ေလးအသေခ်ၤနဲ. ကမၻာတစ္သိန္း မဆိုထားပါနဲ. ႏွစ္တစ္ရာေလာက္မွ ျပည့္ေအာင္မေနရတဲ့ ဒီတစ္ဘဝေလးမွာေတာင္ အလုပ္တစ္ခု အစျပဳၿပီး အဆံုးေပါက္ေအာင္ မေလွ်ာက္ႏူိင္ၾကတဲ့သူက တစ္ရာမွာ ကိုးဆယ့္ကိုး ဒႆမ ကိုး မဟုတ္လား။
ပညာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၿငီးေငြ.တယ္။ မဟာကရုဏာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၾက့ံၾက့ံခံေတာ္မူတယ္။ အသက္ႀကီးလာတဲ့လူေတြ အေျပာမ်ားတဲ့စကား “တစ္သက္လံုး လုပ္လိုက္ရတာ ေသခါနီးေတာ့လည္း ကိုယ့္အတြက္ ဘာမွမက်န္ပါလား” တဲ့။ ကိုရီးယားေတြလည္း အေျပာမ်ားတယ္။ " 마지막에는 남은것 없어" တဲ့။ အလုပ္ မဟုတ္တာေတြနဲ. အလုပ္ရႈပ္ေနလို. တကယ့္အလုပ္ကို လုပ္ဖို. အခ်ိန္ မရွိဘူး။ တကယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ တကယ့္ အလုပ္ကို သိေတာ့ ေနာက္က်ေနၿပီ။ အခ်ိန္ မရွိဘူး။ “ေသသာ ေသသြား မအားၾကဘူး”လို.ပဲ ဆိုၾကပါစို.။ ပိုဆိုးတာက ေသသာေသသြား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘာမွန္း သိမသြားရွာဘူး။ ဘဝဇာတ္ရႈပ္ ဇာတ္ထုတ္ မေျဖခင္ မရဏမင္း ကန္.လန္.ကာ ဝင္ခ်လို. ေသခဲ့ရတဲ့ ဘဝေတြက ဘဝေပါင္းအသေခ်ၤ၊၊ ဘယ္ကအစ ဘယ္မွာဆံုးမယ္ လံုးလံုးမျမင္ႏူိင္တဲ့ ဘဝသံသရာေလ။ ဇာတ္ရည္မလည္တဲ့ တုိ.တေတြ ဘဝထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ေနၾကေပမယ့္ ဇာတ္ရုပ္အမွန္ တကယ္သိရင္ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ သံေဝဂနဲ. ဘယ္ေပ်ာ္ပါ့မလဲ။ ေခြးေတြ ဝက္ေတြ မစင္စားၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကေပမယ့္ တုိ. လူေတြ အဲဒါကုိ အားက် ေပ်ာ္ႏိူင္ပါ့မလား။ ဒီလိုပါပဲ တို. ပုထုဇဥ္ေတြ ကာမဘံုရဲ. မစင္ ကာမဂုဏ္ေတြ ခံစားၿပီး လက္မေထာင္ ဂုဏ္ေမာက္ အရူးဘံုေျမွာက္ ျဖစ္ေနၾက ေပမယ့္လည္း အရိယာ သူေတာ္စင္ေတြ နဲ. ဉာဏ္ႀကီးရွင္ သူေတာ္ျမတ္ေတြ တို.ငတ္သလို မငတ္ဘူး။ “ဒီအရူး ပုထုဇဥ္ဘဝကေန ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ သံသရာ အရူးေထာင္ေပါက္က ဘယ္ေတာ့မွမ်ား ထြက္ရပါ့မလဲ” လို. အၿမဲအားခဲေနၾကသလုိ အေလာင္းေတာ္ အရွင္ျမတ္လဲ ပညာႀကီးသူမဟုတ္လား။ ဒီ သံသရာေႏွာင္အတြင္း ေထာင္အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ဘဝ အမွန္သိ အျပစ္ျမင္ ၿငီးေငြ.လွ တြင္တြင္ေပါ.။ ထြက္ခ်င္လြတ္ခ်င္လွပါၿပီေပါ့။ ပညာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၿငီးေငြ.တယ္။
တကိုယ္တည္းသက္သက္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ႀကံမယ္ဆိုရင္ ထြက္ႏူိင္ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့က အစစျပည့္စံုၿပီသားပဲ။ သို.ေသာ္ သနားေတာ္မူလြန္းလို. တို. သတၱဝါေတြ မိစၧာဒိ႒ိႀကိဳးနဲ. မလႈပ္ႏူိင္မယွက္ႏိူ္င္ အတုတ္ခံထားရတဲ့အျပင္ တဏွာေရအလ်ဥ္စီးေၾကာင္းတေလွ်ာက္ အားကိုးရာမဲ့ အညွာတာမဲ့ အေမွ်ာခ်ခံရလို. သံသရာပင္လယ္ဝဲၾသဃမွာ နစ္မြန္းေနၾကတာကို သနားေတာ္မူသျဖင့္ လက္တကမ္း၌ လြယ္လင့္တကူ လွမ္းယူႏူိင္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာႀကီးကို လွမ္း၍မယူ သတၱဝါေတြအတြက္ စြန္.လႊတ္ေတာ္မူ၍ ငါကဲ့သို.ေသာ အားအစြမ္းရွိေသာ ေယာက်ၤားဇာနည္ ဘာမထီပုဂၢိဳလ္ထူးသည္ တစ္ေယာက္တည္းသာ သံသရာက ထြက္ေျမာက္ရုံျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း။
ဆိုတဲ့ ရဲရဲေတာက္ သစၥာအဓိ႒ာန္ႀကီးနဲ. (ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တကိုယ္တည္းအတြက္ဆိုရင္ ပညာဉာဏ္ အျမင္ရင့္ ၿငီးေငြ.ခ်က္ ျပင္းလွပါသျဖင့္ အေဆာတလ်င္ အခုပင္ ထြက္ခ်င္လွပါသည့္ သံသရာထဲမွာ) မဟာ ကရုဏာ အရင္းခံ၍ ေလးအသေခ်ၤ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ၾကံ့ၾက့ံခံကာ ပါရမီျဖည့္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ မဟာကရုဏာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၾက့ံၾက့ံခံေတာ္မူတယ္။
“ပညာျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲမွ ကူးေျမာက္ေစ၍ ကရုဏာျဖင့္ သူတပါးတို.အား ကူးေျမာက္ေစတယ္။ ” အေလာင္းေတာ္ျမတ္ သံသရာခရီးၾကမ္းကုိ ပန္းတိုင္ အေရာက္ မေမွာက္မမွား တိမ္းမသြားေအာင္ ပညာႀကီးႀကီးနဲ. ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ္မူခဲ့တာ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ သဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ပန္းပြင့္လန္း၍ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားျဖစ္ ကိုယ္တုိင္ပဲ သံသရာဝဲၾသဃမွ ကူးေျမာက္ႏိူ္င္ခဲ့ပါတယ္။ သံသရာညႊန္အတြင္းမွာ နစ္မြန္း၍ပါေနစဥ္ မဟာကရုဏာျဖင့္ ပန္းတိုင္အေရာက္ မေဖါက္မျပန္ ၾကံ့ၾကံ့ခံကာ မေမာႏူိင္မပန္းႏိူင္ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ေသာ ပါရမီအားအစြမ္းေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည့္ အခါလည္း အမ်ားေဝေနယ်ေတြကို သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲက ကူးေျမာက္ေစႏိူင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ~ ~ ~
“ပညာျဖင့္ ဘုရားအျဖစ္ ၿပီးစီးတယ္။ ကရုဏာျဖင့္ ဘုရားကိစၥၿပီးတယ္။” လို. ဆို္လိုပါတယ္။ ပညာေၾကာင့္ အေလာင္းေတာ္ျမတ္ ေဗာဓိသတ္သည္ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ရရွိၿပီးစီးေတာ္မူတယ္။ ကရုဏာေၾကာင့္ ဘုရားကိစၥ ျဖစ္တဲ့ သတၱဝါေတြကုိ အမွန္သစၥာသိေအာင္သင္ျပ ဆင္းရဲမွန္သမွ် လြြတ္ေအာင္ ကယ္တင္ ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူႏိူင္ပါတယ္။
ခုဒၵကနိကာယ ဣတိဝုတၱကပါဠိ---------) အ႒ကထာ ႏွာ-၁၃
ပညာယ သံသာရဒုကၡနိဗၺိဒါ, ကရုဏာယ သံသာရ ဒုကၡသဟနံ;
ပညာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၿငီးေငြ.တယ္။ မဟာကရုဏာေၾကာင့္ သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲကို ၾက့ံၾက့ံခံေတာ္မူတယ္။
ပညာယ ပရဒုကၡပရိဇာနံ, ကရုဏာယ ပရဒုကၡပၸ႗ိကာရာရေမၻာ။
“ပညာျဖင့္ သူတပါးရဲ. ဒုကၡကုိသိတယ္။ ကရုဏာျဖင့္ သူတပါးရဲ. ဒုကၡကို ပယ္ေဖ်ာက္ဖို. အားထုတ္တယ္။”
ပညာယ သယံ တရဏံ, ကရုဏာယ ပေရသံ တာရဏံ။
“ပညာျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သံသရာ ဝ႗္ဆင္းရဲမွ ကူးေျမာက္ေစ၍ ကရုဏာျဖင့္ သူတပါးတို.အား ကူးေျမာက္ေစတယ္။ ”
ပညာယ ဗုဒၶဘာဝသိဒၶိ, ကရုဏာယ ဗုဒၶကိစၥသိဒၶိ;
“ပညာျဖင့္ ဘုရားအျဖစ္ ၿပီးစီးတယ္။ ကရုဏာျဖင့္ ဘုရားကိစၥၿပီးတယ္။”
ကရုဏာယ ဝါ ေဗာဓိသတၱဘူမိယံ သံသာရာဘိမုခဘာေဝါ, ပညာယ တတၳ အနဘိရတိ;
“ကရုဏာေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္းအျဖစ္ သံသရာကုိေရွးရႈက်င္လည္ေနရေသာ္ျငားလည္း၊ ပညာေၾကာင့္ ထို ဘဝသံသရာ၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေတာ္မမူ။”
တထာ ကရူဏာယ ပရံ အဝိဟိ ံသနံ, ပညာယ သယံ ပေရသံ အဘာယနံ;
“ ကရုဏာေၾကာင့္ သူတပါးကို ညွင္းဆဲေတာ္မမူ၊ ပညာေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္သည္ သူတစ္ပါးတုိ.ကို (ဘယ္သူ.ကိုမွ်) မေၾကာက္။”
ကရုဏာယ ပရံ ရကၡေႏၲာ အတၱာနံ ရကၡတိ, ပညာယ အတၱာနံ ရကၡေႏၲာ ပရံ ရကၡတိ;
“ကရုဏာျဖင့္သူတပါးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း မိမိကုိယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရာေရာက္၏။ ပညာျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရင္း သူတပါးကို ေစာင့္ေရွာက္ရာေရာက္၏။ ”
တထာ ကရုဏာယ ေလာကနာထတာ, ပညာယ အတၱနာထတာ;
“ကရုဏာေၾကာင့္ ေလာက၏ ကုိးကြယ္ရာျဖစ္၍ ပညာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။”
0 comments:
Post a Comment