ျပည္ေတာ္နိဗၺာန္ဦးမဂၢံျပည္ေတာ္ဦးက မဂ္ရွစ္တန္ေရႊျပည္နိဗၺာန္ဆုိက္ေရာက္ရန္ျပည္ေတာ္ဦးတဲ့ မဂ္လမ္းမွန္ေရႊျပည္ေတာ္နိဗၺာန္နန္းကုိလမွန္းဆေမွ်ာ္ျမင္ဦးအစ မဂ္ရွစ္အင္ျပည္ေတာ္ဦးမဂ္လမ္းစဥ္ကုိေရႊဘုန္းရွင္ တြင္တြင္ပြားၾကပါစုိ႔ေလး...။ ရာဇဝင္ထဲက ကင္မ္ဟဲ (၂) ~ pyidawoo

Pages

Thursday, April 1, 2010

ရာဇဝင္ထဲက ကင္မ္ဟဲ (၂)

ျပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က ကင္မ္ဟဲၿမိဳ.မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ. ပတ္သက္တဲ့ ထူးျခားတဲ့ ရာဇဝင္ေနာက္ခံရွိတယ္ဆုိတာ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီအပတ္မွာေတာ့ ကင္မ္ဟဲၿမိဳ.ကုိ တရားေဟာသြားရင္း ေတြ.ရႀကံဳရတာေလး စဥ္းစားမိတာေလးေတြ ေဖါက္သည္ခ်ခ်င္ပါေသးတယ္။ လူမွာအမ်ဳိး ၾကက္မွာအရိုး ဆုိတဲ့ ေရွးဆုိရိုးစကား ေရခံေျမခံဆုိတဲ့စကားေတြဟာ ငယ္စဥ္က အႀကိမ္ႀကိမ္ၾကားလည္း အေလးအနက္ မထားတတ္ခဲ့ပါဘူး။ အသက္အရြယ္ရလာ အေတြ.အႀကံဳရွိလာတဲ့အခါ ဘာတစ္ခု အေသအခ်ာသိလာ သလဲဆုိေတာ့ကာ ေရွးလူႀကီးေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ေလွ်ာ့မတြက္ဖို. အထင္မေသးဖို.ပါ။

ျမန္မာအစ တေကာင္းက ဆိုတဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ. စကားကို ဒ႑ာရီ ယံုတမ္း စကားေတြပါလို. ျပက္ရယ္ျပဳၾက ေခတ္ကာလအတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အထင္ေသးခံရတဲ့ အျဖစ္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုေတာ့ ေျမေပၚေျမေအာက္ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အေထာက္အထားေတြက ေရွးလူႀကီးေတြ မမွားေၾကာင္း သက္ေသျပႏိူင္တဲ့ ေခတ္ေရာက္ခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား။ ကိုယ္တုိင္လည္း အရပ္ ေဒသ အမ်ဳိးမ်ဳိးေရာက္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ.ေတြ.ဖန္မ်ားလာေတာ့ လူမွာအမ်ဳိး ၾကက္မွာအရိုးဆိုတဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ. ဆုိရိုးစကား ေရခံေျမခံဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ားလည္း အလြယ္တကူ မျပစ္ပယ္သင့္ပါလား ဆုိတဲ့ အေတြးဝင္လာပါတယ္။
         ကိုရီးယားမွာလည္း တရားေဟာ တရားျပလာတာ ႏွစ္အေတာ္ရလာခဲ့ပါၿပီ။ အတိအက်ေျပာရရင္ ၇-ႏွစ္ေက်ာ္ ဂ-ႏွစ္အတြင္းမွာဆိုပါေတာ့။ တျခားနယ္ပယ္မွာ သိပ္မသိေပမယ့္ ကိုရီးယားဗုဒၶဘာသာ ေလာက အေၾကာင္းေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရိပ္မိေနပါၿပီ။ အကုန္သိတယ္လုိ.ေတာ့ မဆုိလုိပါဘူး။  စံုေတာ့စံုေနပါၿပီ။  အမ်ားဆံုး တရားေဟာခြင့္ရခဲ့တဲ့ နယ္ေတြက ဆုိးလ္၊ ဖူဆန္၊ ဂြမ္ဂ်ဴး၊  ယာင္ဂ်ဴး၊  နဲ. ဂ်ယ္ဂ်ဴးဒိုပါ။ ႏိူင္ငံရဲ. လူဦးေရတစ္ဝက္နီးပါးက ဆိုးလ္းမွာေနတာေလ။ က်န္တဲ့လူဦးေရ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက က်န္တဲ့ ဖူဆန္ ဒဲဂူး အင္န္ခ်ဳံးန္ အစရွိတဲ့ ၿမိဳ.ႀကီးေတြမွာေနၿပီး ၿမိဳ.ငယ္ေလးေတြနဲ. ေတာမွာက ေတာင္သူလယ္သမားနဲ. စိုက္ပ်ဳိးေရးသမား လူနည္းစုေလးေတြပဲေနတာ။ ေခတ္လူငယ္ေတြ အားလံုးက ၿမိဳ.ျပယဥ္ေက်းမႈေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းလာၾကေတာ့ ေတာမွာ ဘယ္ေနခ်င္ၾကမလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေတာက ဒကာေတြ အိမ္ေထာင္ဖက္ ရွာမရလို. တရုတ္ ဗိယက္နာမ္ ဖိလစ္ပိုင္အစရွိတဲ့ ႏူိင္ငံေတြကေန အင္မ္ပို.လုပ္ေနရတယ္ဆုိတဲ့ စကား ရွိပါတယ္။ ျမန္မာမေလးေတြေတာင္ ၾကားညွပ္ၿပီး ပါပါလာတာ သိပ္မနည္းေတာ့ဘူး။ အဂၢမေဟသီဆုိရင္ ေတာ္ပါေသးရဲ.။ မေယာင္မလည္နဲ. အေျမွာင္အငယ္ဘဝ ေရာက္ၿကသူလည္း မနည္းဘူးလုိ. သိရပါတယ္။
         ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြက ၿမိဳ.မွာ အေနမ်ားတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရားကို ဗုဒၶဘာသာအေနနဲ. မဟုတ္ဘဲ စိတ္္ေျဖရာ စိတ္ဖိစီးမႈေလွ်ာ့ခ်စရာ နည္းလမ္း တစ္ခု အေနနဲ. စိတ္ဝင္စား ၾကတဲ့ ပညာတတ္္ လူတန္းစား အသိုင္းအဝိုုင္းက ဆိုးလ္းမွာမ်ားပါတယ္။ ဆုိ္းလ္မွာ တရားေဟာရရင္ အဲဒီလုိ ပရိတ္သတ္ကမ်ား ပါတယ္။ ေနာက္ လူငယ္လူလတ္ပိုင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ.ရမယ္။ ေလာကဓံ လိႈင္းေၾကာင့္ ဇာတ္ပ်က္ေနတဲ့ အရံႈးသမားေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဖူဆန္းနဲ. ဒဲဂူးဘက္က ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိရိုးဖလာ မဟာယာနေပါ.။ ေနာက္ တရားပြဲဆုိရင္ သက္ႀကီရြယ္အုိေတြပဲ လာၾကတာမ်ားတယ္။ ဂြမ္ဂ်ဴးက ခရစ္ယာန္မ်ားတယ္။ ဆိုးလ္မွာကုိပဲ ခရစ္ယာန္မ်ားၿပီး အစြန္းေရာက္ေတြ အားေကာင္္းတယ္လို. ေျပာႏူိင္တယ္။ ဒီက ခရစ္ယာန္ဆုိတာ ျမန္မာျပည္က မြတ္ဆလင္ထက္ ျပင္းပါတယ္။  ဂ်ယ္ဂ်ဴးဒုိက ရုိးရာနတ္တစ္ပုိင္း ဘုရားတစ္ပိုင္း။
         ပညာတတ္ လူငယ္ လူတန္းစားကလြဲရင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ ကိုးရီးယား ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက ဘုရားကို တန္ခိုးရွင္ႀကီး ဖန္ဆင္းရွင္ ႀကီးလုိ ဆုေတာင္းရင္ ေပးႏူိင္တဲ့ ေစတစ္လံုးပိုင္ရွင္ႀကီးလုိ ကိုးကြယ္ ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဘုရားအထက္ကို ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္က နည္းနည္း ပိုၿပီးေရာက္ေနတာလည္း အားလံဳး လိုလ္ိုပါပဲ။ အလုိေတာ္အတိုင္းဆိုတဲ့ တစ္ျခားတစ္ျခားဝါဒ ေတြနဲ. သိပ္မကြာလွေတာ့ပါဘူး။ အျပင္က အသြင္ေရာ အတြင္းက အေတြးအျမင္အရပါ ဗုဒၶဘာသာ ဆုိတာက အမည္ခံေလာက္ က်န္ေတာ့တာပါ။
          ေယဘုယ်အေနအထားၿပီးေတာ့ ဝိေသသျဖစ္တဲ့ ကင္မ္ဟဲအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကင္မ္ဟဲ တရားပြဲေရာက္တိုင္း ေတြ.ရတာက လူငယ္လူလတ္ပိုင္းက အၿမဲ သံုးပံု ႏွစ္ပံု ေက်ာ္ေနတာကိုပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ ေသာၾကာေန. အတန္းမွာလည္း လူ ၇၀ နီးပါးမွာ ၃၀ပတ္ခ်ာလည္ လူငယ္ေတြမ်ားတာကိုိ သတိ ထားမိပါတယ္။ ေနာက္ စိတ္ဝင္စားမႈ အတိုင္းအတာနဲ. ေမးၾကတဲ. ေမးခြန္းေတြကုိ ေထာက္ဆျခင္းအားျဖင့္
ကင္မ္ဟဲက ဒကာဒကာမေတြက အနာဂါတ္ကိုရီးယား သာသနာအတြက္ တကယ္ကို တစ္တပ္တအား ျဖစ္ႏူိင္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြး ဝင္လာပါတယ္။ ေနာက္ ျမန္မာျပည္မွာ ရဟန္းခံၿပီး ကင္္မ္ဟဲမွာ သာသနာ ျပဳေနတဲ့ ဘုန္းၿကီးတစ္ပါး တစ္ႏူိင္ငံလံုး အထက္ေအာက္ အႏွ.ံေက်ာ္ၾကားလႊမ္း့ျခံု သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူမွာအမ်ဳိး ၾကက္မွာအရိုး ဆုိတဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ. ဆိုရိုးစကား။ ေရခံေျမခံဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ားအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္း သံုးသပ္ေနမိေၾကာင္း

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More